Näsblod-vad ska du göra?

Jo som ni som läser min blogg kanske vet har jag ofta näsblod :/ och igår hade jag det igen så nu tänkte jag laga en liten lista på vad man ska göra när man får näsblod :D

1.Försök att alltid ha med dig en näsduk för säkerhets skull...

2.Näsblodet kommer oftast som en överraskning, plötsligt rinner nåt varmt ut ur näsan :/ Tryck då näsduken mot näsborren.

3.Gör sedan en liten "rulle" av t.ex. en bit toapapper, den ska se ut ungefär som en tampong (:

4.Tryck in rullen i den blödande näsborren och mobba din spegelbild! 

5.Tag ut rullen efter ca. 10 minuter eller tidigare om blodet börjar synas...

6.Om det fortfarande blöder kraftigt; lägg näsan i kallt vatten med den näsborren som blöder uppåt. Det kan kännas obehagligt men det hjälper. Trust me (;

7.Lägg sen i en ny rulle och ha den kvar så länge det behövs (:



Nu vet ni ;D

Min åsikt

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0