Ätstörningar

Har arbetat med ett grupparbete i psykologin i dag, ämnet är ätstörningar. Jag är jätte intresserad av just det ämnet, man kan säga att jag "brinner" för det faktiskt. Orskaken till varför vet jag inte riktigt men kan hända att jag en gång i tiden led av en ätstörning...
Det är så att det finns en ätstörning vid namn ätstörning UNS, det innebär att man inte kan lägga in den insjuknade i nån annan kategori (anorexi, bulimi, ortorexi...) utan personen har helt enklelt problem med ätandet och är ständigt upptagen av tankar kring vikt & mat. Den typen av ätstörning är vanligast...
Men i alla fall kan jag själv förklara mig frisk, det här var för ca 1½ år sen, då jag kände att jag inte var värd nån mat, kläder mm.
Jag minns att jag brukade tänka "barn svälter och jag har mat i överflöd"
så jag åt inget efter skolan vissa dagar.




Min åsikt

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0